یزدفردا: ۲۰۰ دانش آموز میبدی با شرکت در جشنواره اوریگامی مدرسه‌ای، مهارت و خلاقیت خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش یزدفردا: دانش آموزان آموزشگاه شهیدان نامجو شهرستان میبد، نخستین جشنواره اوریگامی را به کمک سه نفر از معلمان برگزار کردند.

فائزه زارعی یکی از مجریان طرح جشنواره اوریگامی مدرسه‌ای گفت: اوریگامی به مهارت خلق اشکال مختلف با تا کردن کاغذ گفته می‌شود.

وی اظهار داشت: کاربرد اوریگامی در هنر، صنعت، علم، معماری، کیهان شناسی، ریاضیات، پزشکی، بیولوژیکی و مهندسی نشانگر این است که این هنر به ظاهر ساده می‌تواند در آینده تحولات عظیمی را در حوزه‌های مختلف در دنیا رقم بزند.

مجری طرح جشنواره اوریگامی مدرسه‌ای با بیان اینکه اوریگامی مهارتی است که امروزه نه تنها در سرگرمی و هنری بلکه در علم و فناوری و صنایع گوناگون هم کاربرد پیدا کرده است، افزود: ژاپنی‌ها اوریگامی را در برنامه درسی قرار داده اند تا دانش آموزان هنر و مهارت کار با انگشتان را بیاموزند.

وی افزود: هرچند دست ساخته‌های دانش آموزان در این جشنواره بعد سرگرمی دارد، اما به دقت و خلاقیت آنها برای کسب مهارت بیشتر و تمرکز بالا کمک می‌کند.

در این جشنواره که بیش از ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پایه اول تا ششم، حدود ۷۰۰ قطعه اوریگامی خلق کردند. 

ماژولار، درنا، فیل، معماری خانه، میز قطب، میز جنگل، میز مزرعه و نشانگر کتاب از جمله مجموعه اوریگامی‌هایی بود که دانش آموزان آن را به نمایش گذاشتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا